11 september 2016

Nyheter

Jag kommer ta paus från denna bloggen ett tag. För att det varit svårt att hitta fokus på sistone, och kanske ännu mer för att jag ska blogga på 1177.se nu en period. Det blir en annan sorts bloggande där, mer personligt och nog mindre maktkritiskt, men jag tror det har en poäng. Att skifta fokus ibland behöver inte vara fel, tänker jag. Och om jag blir arg på något kanske det dyker upp ett inlägg här, annars blir det nog tyst tills vidare.

Min blogg på 1177.se hittar du här: blogg.1177.se/detarbarajagnu
och jag har redan hunnit få upp ett par inlägg, så det är lönt att klicka sig dit nu meddetsamma.

En annan nyhet är att jag uppdaterat min hemsida som finns på regnlund.se
tycker den är bättre nu, med mer information och kanske bättre layout för mobiler också.

En kanske lite viktigare nyhet än att jag har en ny hemsida är att jag bestämt mig för att erbjuda samtal för behandlare, för den som kan tycka att det skulle vara meningsfullt eller utvecklande att ha samtal med mig. Kanske för grubbel som uppstått i en viss situation med patienter, eller kring behandlarrollen i stort. Jag gillar ju att tänka på makt och hierarkier och sånt tex. Info om det hittar du här.

Bestämde också mig för att erbjuda stödsamtal, om nån skulle tycka att det skulle kännas bra att prata med just mig, trots eller för att jag inte har någon utbildning eller befinner mig i en behandlarroll. Info om det finns här.

Jag hoppas att ni sett stafettkontot Om dissociation, som finns på instagram och där olika människor delar med sig av sina erfarenheter av dissociation. Inte helt nytt, men vill nämna det ändå, så det inte tappas bort. Skrivit lite om det här.

Och sist, men inte minst, så har jag helt nyligen gett ut en bok. Den handlar mycket om depersonalisation, att vara overklig för sig själv, och om att försöka hitta ur det, till något helare och mer levande. Några recensioner har det blivit, de verkar ha gillat den. Länkar till dem och info om försäljningsställen o dyl hittar du här.

Hoppas det blev rätt med alla länkarna nu. Och hoppas att vi ses nånstans, även om det inte blir här nu på ett tag.






Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarfältet är inte för debatt. Vill du debattera kan du tex ta upp ämnet i Psykbubblan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Inlägg utvalda av slumpen